جراحی بینی کج

اگر شما هم جزء آن دسته از کسانی هستید که بینی تان دارای انحراف است و کجی آن باعث شده است تناسب و زیبایی بینی و چهره تان به هم بریزد این مقاله را از دست ندهید. زیرا که در مقاله ای که در پیش رو دارید برآنیم در زمینه جراحی بینی کج اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم.

آناتومی بینی

یکی از اصلی ترین و حساس ترین عضو بدن بینی است که مهم ترین عملکرد آن تنفس و حس بویایی است. بینی عضوی از بدن است که در مرکز صورت قرار دارد و در زیبایی فرد بسیار تاثیر می گذارد. بینی از بخش های مختلفی مانند استخوان، غضروف و .. تشکیل شده است. همچنین بینی دارای دو حفره است که توسط غضروفی به نام کلوملا (یک تیغه در زیر سپتوم بینی است که موجب جدا شدن حفره های بینی می شود.) از هم جدا شده است.

جراحی زیبایی بینی

جراحی زیبایی بینی همان رینوپلاستی است. جراحی بینی گاه برای زیبایی و گاه جنبه درمانی دارد به همین خاطر بهتر است این عمل توسط بهترین متخصص گوش و حلق و بینی انجام شود.

انجام جراحی بینی به افرادی که دارای شرایط زیر هستند توصیه می شود:

کجی و انحراف بینی

اصلاح فرم بینی

قوز بینی

افتادگی بینی

کج بودن بینی چیست؟

عمل بینی کچ از جمله مهم ترین جراحی های زیبایی بینی است که برای بینی هایی که دارای کجی و انحراف ظاهری است انجام می شود.

یکی از مهم ترین نکاتی که باید به آن توجه کنید این است که بینی کج با انحراف بینی در ناحیه سپتو تفاوت دارد. در واقع سپتو به تیغه میانی بینی گفته می شود که در مواردی دارای انحراف است و موجب اختلال در عملکرد طبیعی بینی از جمله تنفس می شود. بینی های دارای انحراف باید تحت عمل سپتوپلاستی قرار گیرند تا فعالیت های طبیعی بینی به درستی انجام شود. اما بینی هایی که کج هستند باید تحت عمل جراحی زیبایی قرار گیرند.

بنابراین جراحی بینی کج با جراحی انحراف بینی که سپتوپلاستی نامیده می شود تفاوت دارد.

دلایل کج شدن بینی

ضربه

شکستگی

مادرزادی: مادرانی که اعتیاد داشته باشند روی شکل گیری بینی کوچک اثر گذار خواهد بود

بیماری سفلیس در کودکان

مزایای جراحی بینی کج

اصلاح فرم کلی بینی

اصلاح عدم قرینگی بین لوله های بینی

ایجاد تقارن بین لوله های بینی

زیبا سازی و ایجاد تناسب بینی در فرم کلی صورت

افزایش اعتماد به نفس افراد

عوارض جراحی بینی کج

جراحی بینی کج مانند سایر جراحی ها دارای عوارضی هستند که اگر این عمل توسط بهترین متخصص گوش و حلق و بینی صورت گیرد میزان عوارض آن کاهش می یابد. از مهم و رایج ترین عوارض آن می توان به موارد زیر اشاره نمود:

خونریزی: خونریزی در روز های اول بعد از جراحی از محل بخیه ها طبیعی است و در طی چند روز میزان خونریزی کاهش پیدا می کند.

کبودی

تورم و التهاب

درد مختصر

خشکی دهان در زمان خواب

سردرد

بروز مشکلات تنفسی

سینوزیت

خروپف کردن در خواب

روش تشخیص کجی بینی

این نوع بینی ها را می توان به راحتی تشخیص داد. اما در بعضی از موارد تشخیص این نوع مشکل دشوار است که تنها با معاینه و انجام سی تی اسکن می توان به آن پی برد. نکته مهمی که باید به آن بسیار دقت کرد وجود چنین مشکلی در کودکان است. در این مورد کودکان باید دقیق تر مورد معاینه و بررسی قرار بگیرند.

برگشت بینی به حالت اولیه پس از جراحی بینی کج

احتمال برگشت در تمامی جراحی های زیبایی وجود دارد. در بعضی از موارد بافت ناحیه های مختلف به حالت اولیه خود بازگردند. اما لازم است بدانید که همانطور که گفتیم اگر این جراحی توسط بهترین پزشک انجام شود احتمال برگشت پذیری آن بسیار کم می شود.

بهترین سن برای انجام جراحی بینی کج

در حالت کلی بهترین سن برای انجام جراحی بینی بعد از سن بلوغ است اما بعضی از کودکان ممکن است به خاطر این مشکل با اختلالات بسیاری در تنفس رو به رو شوند، در این صورت با تشخیص پزشک می توان جراحی بینی کج را انجام داد.

اقدامات لازم قبل از جراحی بینی کج

انجام اقدامات زیر برای افرادی که تصمیم به انجام جراحی بینی دارند به ویژه افرادی که می خواهند جراحی بینی کج انجام دهند ضروری است.

در جلسات مشاوره قبل از جراحی حتما تمام انتظاراتی که از انجام جراحی دارید را با پزشک خود درمیان بگذارید.

از مصرف داروهای ضد التهاب و داروهایی که مانع از انعقاد خون می شود مانند آسپرین دوری کنید.

به مدت 2 هفته قبل از جراحی از استعمال دخانیات اجتناب کنید.

عدم مصرف نوشیدنی های الکلی

آزمایش هایی که در جلسات مشاوره پزشک تجویز کرده است را حتما انجام دهید و در روز عمل همراه خود جواب آن ها را داشته باشید.

به مدت 8 ساعت قبل از جراحی بیمار باید ناشتا باشد.

از به همراه داشتن هرگونه فلزات همراه خود خودداری کنید.

آقایان برای جراحی تا جایی که می توانند ریش و سیبیل خود ا اصلاح کنند.

خانم ها در روز جراحی اصلا آرایش نداشته باشند.

مراقبت های بعد از جراحی بینی کج

نحوه خوابیدن بعد از جراحی بینی باید به شکل طاق باز باشد به طوری که صورت تان به سمت سقف باشد. دو بالش زیر سر بگذارید زیرا که این کار به این مساله کمک می کند که میزان خونریزی کاهش پیدا کند.

برای کاهش کبودی و تورم بعد از جراحی بینی می توانید از کمپرس های یخ و گرم استفاده کنید. به این نحو که در دو روز اول در طول روز هر دو ساعت یکبار به مدت 20 دقیقه کمپرس ها را روی بخش های کبودی قرار دهید. در طی روز های سوم و چهارم بعد از جراحی بینی از کمپرس گرم استفاده کنید.

چسب زدن به بینی از مراقبت های ضروری بعد از جراحی بینی است که باید نهایت دقت را در انجام آن داشته باشید. یرا که چسب زدن دو فایده عمده دارد. اول اینکه نوعی هشدار و زنگ خطر برای کسانی است که از عمل شما بی خبرند و فاصله شان را با شما حفظ می کنند.

دومین فایده چسب زدن به بینی این است که مدت زمان بهبودی تورم بینی بعد از جراحی بینی کاهش پیدا می کند.

هزینه جراحی بینی کج چقدر است؟

هزینه ای جراحی بینی که دریافت می شود بر اساس فاکتور های زیر تعیین می گردد:

میزان دستمزد پزشک

میزان تخصص پزشک

میزان تجربه پزشک

میزان دشواری و پیچیدگی روند جراحی

هزینه های کلینیکی

کلام آخر

در انتهای این مقاله به ذکر این نکته بسنده می کنیم که جراحی بینی کج حساسیت های ویژه ای دارد و باید از سوی بهترین جراح بینی در تهران انجام شود.

بهترین جراح بینی در تهران با تکیه بر سابقه کاری و نیز تجاربی که در طول سال های فعالیت خود کسب کرده است می تواند بهترین روند جراحی را طراحی کرده و نتایج مطلوبی را پدید آورد.