تزریق چربی به صورت

تزریق چربی چیست؟

تزریق چربی، یک روش جوانسازی پوست می باشد که از چربی به عنوان یک فیلر استفاده می شود. فیلرها یا حجم دهنده های پوستی، دسته ای از مواد تزریقی می باشند که با ورود به لایه ای از پوست، موجب حجم دهی و جوانسازی پوست می شوند. در روش تزریق چربی، از چربی خود بدن فرد متقاضی استفاده می شود. به همین دلیل اثرات ماندگارتری نسبت به سایر فیلرها دارد و همچنین چون ماده خارجی نیست، بدن واکنش بدی در برابر آن ندارد. تزریق چربی، پروسه ای است که طی آن چربی از نواحی ذخیره بدن کشیده می شود و بعد از سانتریفیوژ در نواحی مورد نظر تزریق می شود. نواحی که از آن چربی ها کشیده می شود بسیار اهمیت دارد. انتخاب محل کشیدن چربی، باید به پزشک سپرده شود تا چربی که از فرد می گیرد برای تزریق مجدد مناسب باشد. یکی از تزریقات زیبایی دیگری که انجام می شوند تزریق فیلر برای خط خنده است که می تواند به زیبایی هرچه بیشتر شما کمک کند.

تزریق چربی نیازمند انجام یک روش پیچیده برای گرفتن بافت های نرم فیلر می باشد. ناحیه ای از بدن در نظر گرفته می شود و چربی از این ناحیه گرفته می شود. از جمله نواحی متداول برای گرفتن چربی می توان به کناره های ران، پهلو ها و شکم اشاره کرد. با انجام لیپوساکشن چربی از این نواحی استخراج می شود. سپس این چربی به ناحیه مورد نظر انتقال داده می شود.

این بسیار مهم است که انجام فرایند تزریق چربی را به چه کسی می سپارید، به این دلیل که کشیدن چربی به روش لیپو از نقطه مبدا نیازمند داشتن دانش بالا در زمینه اقدامات لاغری و چربی کشی است، بهترین انتخاب شما می تواند بهترین دکتر تزریق چربی پوست در تهران باشد. چرا که اگر چربی مورد نیاز برای این اقدام از محل مناسب و به روش درستی تهیه نگردد، ممکن است مشکلات متعددی برای فرد پیش بیایند.

چربی در چه نواحی تزریق می شود؟

چربی در نواحی مختلف صورت قابل تزریق است. معمولا یکی از بیشترین موضع تزریق چربی ناحیه صورت می باشد اما نواحی چانه، گونه ها، چین خط خنده و زیر چشم و در برخی نواحی باید با احتیاط بیشتری تزریق انجام شود. همچنین در نواحی که چروک های سطحی وجود دارد مانند چروک های پشت لب یا ناحیه خطم اخم از نانوفت استفاده می شود. البته نواحی دیگری مانند پشت دست و پاها به دلیل آتروفی بافت نرم نیز انجام می شود.

روش تزریق چربی به صورت

پوست افراد به دلایل مختلفی از جمله سن، ژنتیک، مراقبت نادرست از پوست و … دچار خشکی می شود. پزشک، با برداشتن چربی از قسمتی از بدن، آن را به صورت فرد تزریق می کند. معمولا چربی مورد نیاز را از قسمت هایی مانند ران و پهلوها که دارای چربی بیشتری هستند، بر می دارند. این چربی ها از طریق سوزن هایی مخصوص، وارد منافذ پوست می شود و مقدار چربی مورد نیاز صورت را تامین می کنند. این سوزن ها ممکن است چندین بار وارد منافذ پوست شوند که هر بار مقداری چربی به پوست تزریق می نمایند. سلول های چربی بعد از اینکه وارد پوست شدند، بلافاصله از طریق خونرسانی جذب بافت پوست می شوند. صورت انسان بیش ترین تاثیر را بر روی زیبایی ظاهری اش دارد. فرد تا زمانی که جوان است، دارای صورتی با پوست شاداب و با طراوت است اما همین که پا به سن پیری می گذارد، این عامل در کنار اثر گذاری عوامل دیگر کیفیت پوست و زیبایی او را تحت تاثیر قرار می دهند.

به همین دلیل است که بسیاری از افراد به دنبال یافتن راهی هستند که بتوانند مشکلاتی که در پی افزایش سن برای صورتشان پیش آمده را برطرف کنند.

کاربرد تزریق چربی به صورت

برطرف کردن شلی و افتادگی پوست

کانتور خط فک

رفع نواحی فرو رفته صورت مانند گودی زیر چشم ها و شقیقه ها

رفع عقب رفتگی چانه

محو کردن زخم ها و چاله های ناشی از جوش و آکنه

جوانسازی پوست

پر کردن چین و چروک اطراف دهان و زیر بینی

حجم دهی به لب ها

برجسته سازی گونه و چانه

درمان فرورفتگی های ناشی از افزایش سن

رفع چاله های ناشی از جوش و آکنه در صورت

مزایای تزریق چربی به صورت

از آنجایی که چربی ها حاوی سلول های بنیادین هستند، زمانی که چربی در ناحیه مورد نظر تزریق می شوند علاوه بر افزایش حجم، در ناحیه موجب جوانسازی نیز می شود.

از مزایای تزریق چربی به صورت می توان موارد ذیل را نام برد:

پیوند اتولوگ ( پیوند از بدن خود شخص) به عنوان پر کننده های پوستی، خطر و اکنش های حساسیتی به مواد بیگانه را کاهش می دهد.

باعث برطرف کردن گودی زیر چشم و پشت پلک می شود.

زاویه سازی فک و چانه و کانتورینگ صورت

خط خنده خطوط بین دهان و بینی را رفع می کند.

افزایش حجم گونه

باعث رفع اختلالات ایجاد شده در صورت در اثر عوامل مختلف می شود.

سبب جوانسازی و زیباسازی پوست می شود.

ماندگاری تزریق چربی

به طور کلی ماندگاری تزریق چربی به عوامل بسیاری بستگی دارد. اما ذکر این نکته الزامی است که حجم از چربی که تزریق می شود به صورت صد درصد باقی نمی ماند بنابراین پس از تزریق مقداری از حجم چربی افت می کند و این مقدار قابل پیش بینی نیست و گاهی اوقات اگر فرد افزایش حجم بیشتری مد نظر دارد برای ترمیم تزریق چربی مراجعه کند.

به طور معمول تزریق چربی به مدت 1 تا 3 سال در ناحیه مورد نظر دوام دارد اما این مدت در تمام افراد یکسان نمی باشد و در کل وابسته به مراقبت های خود بیمار و  نوع پوست آنها دارد. با رعایت و مراقبت بیماران، این میزان ماندگاری ممکن است تا 5 سال هم ادامه داشته باشد.

کاندیدای مناسب برای تزریق چربی

هدف از تزریق چربی، افزایش حجم کلی یا پر کردن بخش هایی از بدن می باشد که دچار کاهش حجم شده اند. رایج ترین محل های تزریق چربی شامل صورت، پشت دست، افتادگی های پوستی و همچنین حجم دهی به سینه و باسن می باشد. برای انجام این کارها، باید چربی در بدن فرد به اندازه کافی وجود داشته باشد که بتوان چربی ها را از آن ناحیه به بخش مورد نظر انتقال داد.

مواردی که در مورد تزریق چربی باید در نظر گرفت

چربی یک پر کننده طبیعی است که می تواند برای افزایش حجم به کار رود. چربی از بدن شما گرفته می شود بنابراین نگرانی در مورد پس زدن آن یا انتقال بیماری وجود ندارد. چربی را می توان از جایی از بدن برداشت که چربی اضافه دارد. متداول ترین محل برای برداشتن چربی، شکم، ران و پهلو است. همیشه مقداری از چربی جذب می شود و برای جبران این مسئله، تزریق تا حدودی بیش از اندازه کافی انجام می شود.

اقدامات قبل از تزریق چربی

بهتر است از چند هفته قبل از تزریق چربی مصرف آب را بالا ببرید و با این کار به پوست خود آبرسانی کنید. آبرسانی به پوست و تامین آب مورد نیاز بدن، قبل از تزریق چربی بسیار مهم است.

چنانچه بیماری خاصی دارید یا اینکه داروهای خاصی مصرف می کنید، می بایست به پزشک اطلاع دهید.

چنانچه آسپرین و داروهای ضد التهابی مصرف می کنید، بهتر است برای مدتی تحت نظر پزشک مصرف آن ها را متوقف کنید. بعضی از این داروها ممکن است میزان خونرسانی به بدن را افزایش دهند، که این امر سبب انباشته شدن خون در نواحی مختلف بدن شده و کار را برای پزشک سخت می کند.

از 6 هفته قبل از عمل تزریق چربی، از استعمال دخانیات خودداری کنید تا پوست شما آماده جراحی شود.

حتما از یک نفر بخواهید تا شما را بعد از عمل همراهی کرده و به خانه ببرد.

توصیه می شود برنامه های خود را برای مدتی لغو کنید تا بعد از انجام عمل جراحی مجبور به ترک خانه نشوید. یکی از شروط لازم جهت بهبودی سریع و همچنین موثر بودن عمل جراحی، استراحت کافی می باشد.

مراحل تزریق چربی

برای انجام تزریق چربی، ابتدا از نقاط مختلف بدن به کمک روش لیپوساکشن چربی استخراج می شود. چربی استخراج شه استریل و خالص سازی شده و سپس با استفاده از سرنگ های خاصی به محل مورد نظر تزریق می شود. به این ترتیب مراحل تزریق چربی در سه مرحله انجام می شود: (1) استخراج چربی، (2) خالص سازی و انتقال، (3) جایگذاری

نتیجه گیری

بیماران باید قبل از انجام هر گونه تزریق حتما تحت نظر پزشک با تجربه و متبحر مشاوره شوند و از انجام این روش در مراکزی که احتمال بروز عوارض پس از تزریق بیشتر است جدا خودداری کنند.