جراحی بینی در افراد دیابتی

جراحی بینی در افراد دیابتی یکی از مسائل مهم و بحث برانگیز در متقاضیان جراحی زیبایی بینی است. افرادی که بیماری دیابت دارند ، نگران عوارض بیهوشی و مشکلاتی هستند که در طی جراحی بینی برایشان به وجود می آید. عمل زیبایی بینی به منظور بهبود ظاهر بینی یا بهبود عملکرد بینی انجام می شود، به همین دلیل متقاضیان بسیار زیادی دارد و جدا از مبحث زیبایی، برای برخی از افراد انجام رینوپلاستی توصیه ای است که پزشک متخصص صلاح می داند. افرادی که بیماری دیابت دارند،  فکر می کنند بیماری شان محدودیتی را برای راینوپلاستی ایجاد می کند اما در واقع دیابت محدودیتی برای انجام عمل جراحی ایجاد نمی کند و بیمار با رعایت نکات مراقبتی، می تواند مانند دیگر افراد جراحی رینوپلاستی را انجام دهد.

قبل از جراحی بینی در افراد دیابتی

متقاضیانی که به بیماری دیابت مبتلا هستند باید در انتخاب جراح بینی دقت بیشتری داشته باشد.

به دلیل اهمیت میزان قند خون ، جراح بینی آزمایشاتی را تجویز می کند که بیمار نباید در انجام آن ها سهل انگاری کند.

حتماً درباره واکنش هایتان در زمان افت قند یا افزایش قند با جراح بینی صحبت کنید.

در جلسه مشاوره باید بگویند که مبتلا به دیابت نوع اول یا نوع دوم هستند .

اهمیت مشاوره قبل از جراحی بینی

وقتی جراح بینی بداند که بیمار دیابت دارد ، حین جراحی زیبایی بینی اقدامات مورد نیاز را انجام می دهند. همچنین مطلع شدن از وضعیت سلامتی بیمار باعث می شود تا جراح بینی خود را برای شرایط پیش بینی نشده نیز آماده کند. اکثریت افراد دیابتی به علت ترسی که از جراحی بینی و عوارض آن دارند، پس از جلسه مشاوره دچار کاهش استرس می شوند و اطمینان پیدا می کنند که دیابت محدودیت جدی ای ایجاد نمی کند.

روز جراحی بینی در افراد دیابتی چه اقداماتی انجام می شود؟

پیش از شروع رینوپلاستی ، جراح بینی میزان قند خون فرد را کنترل می کند.  در صورتی که میزان قند خون ۱۵۰ یا کمتر باشد جراح بینی ، رینوپلاستی را شروع می کند در غیر این صورت، رینوپلاستی به زمان دیگری موکول می شود. بیماران دیابتی موقعیت حساسی دارند زیرا افزایش یا افت بیش از اندازه قند خون می تواند اختلالات جدی را در پی داشته باشد به همین دلیل باید حین جراحی بینی به خوبی وضعیت آن ها چک شود و این امر به عهده جراح بینی است. در نتیجه متقاضیانی که به بیماری دیابت مبتلا هستند باید به خوبی در مورد جراح بینی تحقیق کنند زیرا میزان مهارت جراح بینی ، تضمینی برای عدم بروز عوارض و کسب نتیجه ایده آل است.

دیابت مانعی برای قرار گرفتن تحت جراحی بینی

یکی از نگرانی ها و ترس های افراد این است که بعد از انجام رینوپلاستی دیابت آن ها شدید تر شده و وضعیت سلامتی آن ها به خطر بیافتد. این مسئله باعث شده تا آنها این تصور را داشته باشند که دیابت مانعی برای انجام جراحی زیبایی بینی است. این مورد تا حدودی درست و منطقی است. اما سطح قند خون بالا می تواند توانایی شما را برای قرار گرفتن تحت عمل جراحی دچار اختلال ساز و باعث طولانی تر شدن روند بهبودی و دوره ریکاوری و حتی بروز عوارض جانبی شود. اگر میزان سطح قند خون شما مطلوب باشد و بتوانید آن را کنترل کنید شما یکی از کاندیداهای مناسب برای انجام جراحی آن هم با تایید پزشک معالج هستید.

به یاد داشته باشید که داشتن یک بدن سالم پیش از قرار گرفتن تحت انجام هر گونه عمل زیبایی به خصوص رینوپلاستی بسیار حائز اهمیت است و اگر فکر می کنید با انجام عمل جراحی ممکن است سلامتی و جانتان به خطر بیافتد بهتر است با یک پزشک مجرب و متبحر و از همه مهم با وجدان صحبت کنید و از او راهنمایی دریافت نمایید.

خطرات مرتبط با جراحی بینی در افراد دیابتی

اگر بیمارانی که به دیابت دچار هستند تحت عمل جراحی زیبایی بینی یا حتی سایر اعمال زیبایی و درمانی قرار بگیرند و دیابت آن ها کنترل نشده باشد ممکن است با مشکلاتی جدی و حاد که می تواند جان آن ها را به خطر بیاندازد ، رو برو شوند. با توجه به اینکه روند های زیبایی اغلب روند های طولانی مدت و تهاجمی هستند و برش های متعددی در آن ها ایجاد می شود ، قطعا احتما بروز خطرات مرتبط با عفونت بعد از جراحی در آن ها وجود خواهد داشت. برخی از این خطرات در خصوص افراد مبتلا به دیابت به شرح زیر می باشد.

بیماران دیابتی نیاز به دوره ریکاوری طولانی تری دارند.

خطر ابتلا به عفونت بعد از جراحی در آن ها بیشتر است.

کنترل سطح قند خون برای این دسته از بیماران بعد از انجام عمل جراحی کمی سخت و دشوار است. چرا که افراد دیابتی باید برای کنترل سطح قند خون خود به طور مرتب ورزش کرده و داروهایی را برای تحقق چشم انداز های خود و دستیابی به بهترین و مطلوب ترین نتایج مورد استفاده قرار دهند.

بعد از جراحی بینی در افراد دیابتی چه اتفاقی می افتد؟

استرس روحی و روانی جراحی ، می تواند تعادل هورمونی و فرایند التهابی را که در روند بهبودی بسیار مهم و حیاتی هستند را مختل سازد و در نتیجه سطح خون بدن بالا می رود. بنابراین انجام مرتب تست قند خون بعد از انجام عمل زیبایی بینی الزامی است.

شما باید از یک پزشک غدد داخلی و جراح زیبایی بینی خوب و مجرب کمک بگیرید ، تا به بهترین و مطلوب ترین نتایج دست پیدا کنید. همچنین بعد از انجام جراحی با آن ها در ارتباط باشید تا مشکلی برایتان به وجود نیاید.

گاها در بیماران دیابتی ، جذب انسولین برای سپری شدن موفقیت آمیز روند بهبود و درمان تغییر داده می شود. تا نتایج مطلوبی را کسب کرد.

کمک گرفتن از متخصصین تغذیه مجرب و متبحر می تواند در بهره مندی از وعده های غذایی سالم و مفید و دسیابی به نتایجی بهتر و بدون عارضه موثر واقع شود.